Blue Band heeft de Broodje Doneer-campagne geïnitieerd ter ere van haar 100-jarig bestaan. Sinds april vertegenwoordigde elk verkocht Blue Band kuipje* een donatie aan het Nationaal Schoolontbijt. Tijdens de ontbijtweek schuiven kinderen van diverse onderwijsinstellingen door heel Nederland aan tafel voor een gezond ontbijt en krijgen zij educatie over hoe ze hun dag goed kunnen beginnen. Alexandra Hartevelt (Blue Band): “Bij deze langdurige samenwerking kijken we continu hoe we het Nationaal Schoolontbijt optimaal kunnen ondersteunen om het beste aan kinderen te bieden.”
Deze campagne heeft niet alleen als doel het Nationaal Schoolontbijt financieel te steunen, maar ook aandacht te vragen voor het belang van een voldoende voedzaam ontbijt. Door toegenomen armoede krijgt 1 op de 4 schoolgaande kinderen in Nederland niet of nauwelijks voldoende voedzaam ontbijt en groeien veel kinderen op met beperkte kennis over gezonde voeding en een voedzaam ontbijt (bron: Jeugdeducatiefonds). Het is Blue Bands missie om ouders te helpen hun kinderen gelukkig en gezond op te laten groeien. Een gezond ontbijt is essentieel voor de ontwikkeling van schoolgaande kinderen, zodat ze zich goed kunnen concentreren en het beste uit hun dag halen.
*Voor elke verkochte kuip Blue Band Halvarine of Goede Start 500g doneerde Blue Band 10 cent aan het Nationaal Schoolontbijt (tot een maximum van 1.000.000 kuipen). Elk ontbijtje voor het Nationaal Schoolontbijt heeft een waarde van 1 euro. Zo doneert Blue Band een totale waarde van 100.000 ontbijtjes. Ga voor mee informatie naar blueband.com/broodje-doneer.