Boon introduceert Ballen & Burgers bij Jumbo in het vegaschap. De Boon Falafel Burgers en Boon Chili Ballen zijn 100 procent plantaardig, sojavrij, eiwitrijk, en natuurlijk lekker vegan. Boon biedt hiermee een volwaardige vleesvervanger voor iedereen die (een dagje) geen vlees wil eten.
Boon Ballen & Burgers
Met de nieuwe Ballen & Burgers wil Boon laten zien dat een dagje geen vlees ook lekker en gezond kan zijn. De producten hebben een minimale bewerking gehad en zijn 100 procent plantaardig. Dit betekent dat ze ook ei- en zuivelvrij zijn. De producten bevatten geen soja, maar hebben peulvruchten als basis; tuinbonen, bruine bonen en kikkererwten. De hamburgers zijn per twee verpakt, de ballen per tien.
Imago van de Nederlandse boon
De bedenker van Boon is Michael Luesink. Hij wil het imago van de Nederlandse boon te verbeteren. Om Nederland aan de Boon te krijgen, staan volgens Luesink innovatie en verleiding centraal. De nieuwe producten passen binnen zijn ambitie om uit te groeien tot meest innovatieve bonen-producent van de wereld.
Green Protein Alliance (GPA)
Boon is een founding-member van de Green Protein Alliance (GPA). Dit samenwerkingsverband van verschillende aanbieders heeft als ambitie de consumptie van duurzame plantaardige proteïneproducten een flinke boost te geven. Bonen hebben namelijk een sleutelrol in een meer plantaardig eetpatroon van vandaag en morgen.
Gevolgen Vleesconsumptie
Hoe lekker vlees ook is, onze vleesconsumptie heeft gevolgen voor de aardbol. CO2- uitstoot en een flink waterverbruik gaan met de vleesindustrie gepaard. Luesink wil bijdragen aan een toekomst met duurzaam, lekker en gezond voedsel voor iedereen. Luesink: "Wanneer wij granen of bonen zélf opeten, kun je daar veel meer mensen mee voeden dan wanneer we ze eerst aan dieren voeren ter productie van vlees. Heel Nederland een dagje plantaardig eten is een mooi begin. Doe je binnenkort mee?"
Lees ook:
- HAK lanceert bonenburgers (12 mei 2017)
- Verkoop bonen stijgt sterk (8 nnovember 2016)
- ‘Blije Boon’ start om bonen te promoten (11 november 2015)