'Consument bij innovatie vertrekpunt'

15 februari 2007

KATWIJK - 'Bij innovaties moet de consument meer als vertrekpunt worden genomen. ' Dat zegt  Rob Bloemscheer, sinds een half jaar directeur van visverwerker Koninklijke Ouwehand in Elsevier Voedingsmiddelen Industrie.

De consument moet centraal staan, niet de vis uit de zee, zegt Bloemscheer. Hij wil ieder jaar 2 tot 3 nieuwe producten in de markt zetten. Hij stelt dat de consument in de vissector wel al beter naar de consument kijkt dan de vleesbranche, waar hij eerder werkzaam was.

Bloemscheer vertrok als algemeen directeur bij IgloMora nadat Unilever de diepvriestak in de etalage zette.

Passie
Hij stelt dat het voor een relatieve buitenstaander best mogelijk is om binnen te komen in de visverwerkende industrie, waar voornamelijk mensen werkzaam zijn die al generaties 'in de vis' zitten. 'Vertrouwen krijg je als je met mensen samenwerkt; als je net zo gepassioneerd bent als die mensen die al drie generaties met vis werken.'

Een interview met Rob Bloemscheer is te lezen in Elsevier Voedingsmiddelen Industrie van 15 februari.

Kijk in ons nieuwsoverzicht voor:
Alle berichten over vis

Altijd op de hoogte blijven?