De Consumentenbond is blij dat Stichting Ik Kies Bewust aan minister Schippers adviseert om het blauwe Vinkje af te schaffen. Daarmee verdwijnt dit onduidelijke en misleidende voedselkeuzelogo eindelijk uit de supermarkt, vindt de Consumentenbond.
De bond startte in maart 2016 de campagne ‘Weg met het Vinkje’, nadat uit onderzoek van de Consumentenbond bleek dat het Vinkje bij consumenten verwarrend overkomt.
“Dat de Stichting Ik Kies Bewust het Vinkje fundamenteel wil hervormen, vinden we positief”, reageert Bart Combée. “Al zien we nog wel wat haken en ogen aan hun advies aan de minister.”
Zo acht hij het van belang dat er niet een nieuw misleidend logo komt. “En we willen niet dat het streven naar internationale standaarden, wat op zich begrijpelijk is, nieuwe slappe normen voortbrengt.”
Lees ook:
- Stichting IKB: ‘stop met blauwe Vinkje' (24 augustus 2016)
- De Graaf schrikt van negatieve ‘Weg met het Vinkje’ (25 maart 2016)
- Consumentenbond: ‘Weg met het Vinkje’ (21 maart 2016)