Danone-directeur: 'omzet in Nederland verdubbelen'

12 februari 2007

DOETINCHEM - Danone Nederland hoopt in de komende jaren haar omzet te verdubbelen. 'We zijn Friesland Dairy al voorbijgestreefd. Doel is nu om in de buurt te komen van het marktaandeel in waarde van Campina', aldus directeur Niek van Exel.

Volgens Van Exel, geïnterviewd in het blad Marketing Tribune, was Danone Nederland voornamelijk een cash cow van het Franse zuivelconcern. Onder leiding van Van Exel's voorganger Marnix Eikenboom verdubbelde de omzet in vier jaar tijd.

Voor Exel zit een verdere verdubbeling in dezelfde tijdsspanne er zeker in. 'Momenteel maakt het bedrijf een gigantische expansie door. Dat komt vooral door de producten Activia en Actimel. We zijn dan ook naarstig op zoek naar junior en senior talent.'

De bovenstaande merken hebben volgens de nieuwe Danone Nederland-directeur het meeste groeipotentieel. 'Gezondheidsclaims en functional foods, zeker ook voor jeugdige consumenten, hebben de toekomst. Daar zijn we mee begonnen en we zijn nu marktleider.'

Overigens wordt Van Exel's bewering dat Danone Nederland Friesland Foods is voorbijstreefd, gelogenstrafd door de recent gepubliceerde Merken Top 100 van het blad Food Magazine.

Hierin staat Danone op plaats 12 met 117 miljoen euro hetgeen bleekjes afsteekt tegen het merk Friesche Vlag (212,2 miljoen euro) en Campina (352,4 miljoen euro).

Lees ook:
Danone mikt op biologische zuivel (11 mei 2006)

Altijd op de hoogte blijven?