Via QR-codes op etiketten krijgen consumenten informatie over de ingrediënten en voedingswaarden van drank.
Diageo lanceert in Europa een nieuw digitaal Consumer Information Platform (CIP) dat toegankelijk is via een QR-code op etiketten van een aantal van de wereldwijde gedistilleerde drankenmerken, waaronder Tanqueray, Gordon's, Johnnie Walker Red Label, Johnnie Walker Black Label, Captain Morgan en Baileys. Op die manier zet het bedrijf zich in om consumenten te voorzien van de informatie, tools en middelen die nodig zijn om verantwoorde keuzes te maken. Het platform vormt een aanvulling op de bestaande labelinformatie en zorgt ervoor dat consumenten beter worden geïnformeerd.
Bij het scannen van de QR-code komt de consument terecht bij een ingrediëntenlijst en een tabel met de voedingsinformatie per standaarddrankje (30 ml) en per 100 ml. Het platform is beschikbaar in 22 talen en is ontworpen om consumentvriendelijk, intuïtief en informatief te zijn. Het consumenteninformatieplatform bevat ingrediëntengidsen, voedingsinformatie en allergeneninformatie. En in bepaalde regio’s wordt ook informatie over recycling verstrekt.
Daniela McFarren, Head of Corporate Relations Benelux: " De CIP zorgt ervoor dat consumenten in heel Europa toegang hebben tot alle informatie in hun eigen taal om die weloverwogen keuzes te maken wanneer ze van onze merken willen genieten."