BREDA - Nutella heeft een actie waarbij consumenten hun eigen naam of die van hun vriend/vriendin, (klein)kind of (schoon)moeder op het etiket van een Nutella-pot kunnen laten printen.
Het bedrijf plaatst de komende tijd etiketprinters in diverse supermarkten in het land. Bij aankoop van een pot Nutella hazelnootpasta van 630 gram kan daar dan een gepersonaliseerd etiket (maximaal 9 karakters) worden uitgeprint.
Zo worden er tot december dagelijks zo’n 2500 etiketten weggegeven. Via Facebook zijn de plaatsen/data te bekijken.
Op Facebook kunnen geïnteresseerden overigens al sinds juni zelf een etiket maken, met de ‘Nutella etiket-creator’. Wie zijn gegevens achterlaat, krijgt het etiket dan thuisgestuurd.
Ná Mars en Coca-Cola
Coca-Cola (en ook Mars) waren al eerder met gepersonaliseerde etiketten. “Het is toevallig dat Coca-Cola net eenzelfde actie heeft lopen”, reageerde Nutella Nederland op kidsjongeren.nl. “Niet exact hetzelfde (#shareacoke heeft namelijk een ander doel), maar de acties lijken wel op elkaar.”
“Wij hebben onze actie niet afgekeken van Coca-Cola, de voorbereidingen voor onze actie liepen al ver voordat Coca-Cola met haar actie startte. Sterker nog: wij hebben de actie overgenomen van Nutella België, waar deze actie begin dit jaar liep”, aldus Nutella Nederland.
Lees ook:
- Nutella-fabrikant naar rechter om Nugtella (26 augustus 2013)
- Heineken biedt klant ‘eigen’ fles (29 april 2009)
- Je eigen Sourcy ontwerpen (24 april 2008)
- Je eigen tekst op M&M’s (15 april 2008)