Fruitfunk heeft de BOV-Food to Fit Award 2015 gewonnen. Het assortiment producten, gemaakt van 100 procent fruit, heeft de uitstraling van snoep en is bedoeld om kinderen gezonder te laten snacken. Carezzo Nutrition en Coppens Diervoeding kregen een eervolle vermelding.
De Food to Fit Award wordt uitgereikt aan de beste innovatie in voeding en gezondheid. BOV staat voor de ondernemer met de Beste Ondernemers Visie.
Aardbeien
In de categorie BOV MKB & Startups won de Vennenhof, een primair productiebedrijf in vooral aardbeien. Daavision (veevoederadditieven) nam de BOV Trofee in de categorie Groot MKB & Corporates in ontvangst.
Voor de BOV Trofee hadden zich 22 ondernemers ingeschreven; voor de Food to Fit Award zijn 32 innovaties aangemeld. Na de halve finale in oktober mochten in totaal 21 ondernemers hun inzendingen aan de jury's presenteren. Hieruit werden de negen finalisten voor de finaledag op 21 januari gekozen.
Innovatief ondernemerschap
De BOV - Food to Fit Awards 2015 is een samenwerking tussen de JCI (Junior Chamber International) ’s-Hertogenbosch en AgriFood Capital. Beide partijen willen zo innovatief ondernemerschap en innovatie in agrifood in Noordoost-Brabant stimuleren.
Lees ook:
- Horecava Award voor Rosval Easy-Cooling (11 januari 2016)
- Seamore meest innovatieve food start-up van 2015 (17 december 2015)
- Snoep uit fruit gaat de wereld over met Disney (11 november 2015)