UTRECHT - Het Gezonde keuze klavertje op de 1.200 artikelen doet de verkopen bij Albert Heijn goed. Het bedrijf peinst er dan ook niet over om dit logo zomaar op te geven voor een nationaal gezondheidslogo.
De AH-producten met het Gezonde keuze klavertje hebben 23 procent omzetgroei gehaald, tegenover 9 procent groei voor de overige levensmiddelen bij de retailer. Dat zei commercieel directeur Sander van der Laan op de Food Week, meldt Distrifood.
Van der Laan ziet dan ook niets in een ander, nationaal symbool. Hij reageert daarmee op minister Verburg van LNV die kortgeleden de supermarktbranche opriep te ‘kappen in het woud van keurmerken’ omdat dit voor verwarring zorgt bij consumenten.
Hij stelt dat het AH-klavertje prima kan bestaan naast het ‘Ik kies bewust-logo’. 'We kunnen ons voorstellen dat het mogelijk wordt om 2 verschillende gezondheidslogo’s te voeren: een nationaal, minder streng bodemlogo en daarnaast een bedrijvenlogo met strengere eisen.'
Lees ook:
Verburg: 'Meer gezond in het schap' (28 maart 2007)
Tientallen producten verliezen Ik Kies Bewust-logo (15 maart 2007)
1000 AH-merken voorzien van klavertje (8 februari 2006)