Het 400-jarige Grolsch blikt terug op het verleden met enkele jubileumblikken in gelimiteerde oplage.
Met de jubileumblikken brengt de brouwer een ode aan reclameman Gerard Brummer die volgens de overlevering weigerde de Vakmanschap is Meesterschap-commercial te veranderen. Die werd vervolgens één van de langstlopende en succesvolle tv-commercials.
De ontwerpen van de jubileumblikken zijn gebaseerd op designs uit het verleden van Grolsch. Zo komen logo’s, lettertypen en kleuren terug die in het verleden zijn gebruikt voor bijvoorbeeld verpakkingen, glaswerk en reclames. De nieuwe jubileumblikken hebben een inhoud van een halve liter.
Jubileumverpakkingen
Ter ere van 400 jaar Grolsch introduceert de brouwer gedurende het hele jubileumjaar verschillende jubileumproducten. Eerder dit jaar kwam er een jubileumverpakking met drie beugelflessen en een bijzonder Burgemeesterglas op de markt en een 1,5 liter jubileumbeugel. Ook in het najaar volgen nog productintroducties ter gelegenheid van 400 jaar Grolsch.
Lees ook:
Grolsch ‘plopt’ op 400-jarig bestaan (12 mei 2015)