Wat wordt de opvolger van de boerenkoolburger, de pompoen- en wortelballetjes en de ontbijtmuffins bakmix in weckpot? Jumbo zoekt goede ideeën voor vernieuwende producten. Fabrikanten en productontwikkelaars waar de retailer nog niet mee samenwerkt, kunnen lekkere en gezonde ideeën pitchen.
De ideeën kunnen gedeeld worden op jumboinnovatielab.nl. In dit Jumbo Innovatie Lab ontwikkelt de supermarktketen samen met leveranciers nieuwe, innovatieve producten. Jumbo zoekt vooral vernieuwende producten die lekker en gezond eten makkelijk bereikbaar maken.
Het Jumbo Innovatie Lab opende vorig jaar voor het eerst de deuren voor ideeën en concepten van vaste fabrikanten/leveranciers. Nu staat het lab open voor nieuwe leveranciers en startende productontwikkelaars.
'Verrassende inzendingen'
"Het Jumbo Innovatie Lab was vorig jaar een groot succes met veel creatieve en verrassende inzendingen", vertelt Ed van de Weerd, directeur Commercie van Jumbo. De beste ideeën zijn geïntroduceerd in de Jumbo-supermarkten.
Er kunnen meerdere productideeën ingestuurd worden. Specialisten van Jumbo beoordelen alle inzendingen en kijken of het product een plekje in het schap verdient.
Product presenteren
Vervolgens mogen de geselecteerde leveranciers hun product presenteren aan het expertpanel en enkele klanten van Jumbo. Als zij enthousiast zijn, maakt de assortimentsmanager met de leverancier een plan om het product zo snel mogelijk in de Jumbo-winkels te lanceren.
Meer info over de thema's, deelnamevoorwaarden en eerdere inzendingen ter inspiratie.
Lees ook:
- Jumbo lanceert ‘Lab’ voor vernieuwing (24 mei 2016)
- Vollebregt Fresh Company wint Jumbo Huismerk Lab (14 oktober 2015)
- Jumbo zoekt producenten innovatieve producten (15 januari 2015)