Koopmans Merk van het Jaar

14 oktober 2016

Koopmans is Merk van het Jaar 2016 geworden. De Nederlandse consument waardeert het merk het hoogst op kwaliteit, innovatie en expressiviteit. Mona won de extra award voor online merkbeleving.

Dat werd op 13 oktober bekendgemaakt tijdens de FNLI Jaarbijeenkomst in Utrecht. Het onderzoek is uitgevoerd door GfK onder ruim 11.000 supermarktklanten met in totaal 88 merken. De winnaar van vorig jaar, Bolletje, werd nu tweede in de Merk van het Jaar verkiezing. Derde werd Nutrilon.

“Koopmans stond de afgelopen jaren al steeds in de top 10 en is nu door een goede ontwikkeling van de merkkracht naar plaats 1 geklommen”, stelt Danny van den Burg van GfK.

Innovaties

Geert-Jan Vorstenbosch, marketing manager Koopmans/Dr. Oetker, is positief verrast en supertrots met de uitverkiezing.  “We hebben het afgelopen jaar met veel passie gewerkt aan een flinke reeks innovaties en een nieuwe merkcampagne die de warmte van bakken weet over te brengen.”

Online merkbeleving

Mona ontving de bijzondere prestatie award, dit jaar de prijs voor ‘online merkbeleving’. Mona scoorde het hoogst op het creëren van positieve en betekenisvolle online ervaringen bij de shopper. Milka haalde hier de tweede plaats en Nivea werd derde.

Deelcategorieën

De winnaars in de deelcategorieën:

  • Alcoholische dranken: Grolsch
  • Non-alcoholische dranken(excl. zuivel): Pickwick
  • Zoetwaren, snacks, ontbijtproducten, brood en banket: Bolletje
  • Kruidenierswaren overig: Koopmans
  • Zuivel, geelvetten en sojaproducten: Mona
  • Vers, salades, diepvries en verpakte groenten: Johma
  • Persoonlijke verzorging en schoonmaak: Pampers

Lees ook:

Altijd op de hoogte blijven?