Koopmans is Merk van het Jaar 2016 geworden. De Nederlandse consument waardeert het merk het hoogst op kwaliteit, innovatie en expressiviteit. Mona won de extra award voor online merkbeleving.
Dat werd op 13 oktober bekendgemaakt tijdens de FNLI Jaarbijeenkomst in Utrecht. Het onderzoek is uitgevoerd door GfK onder ruim 11.000 supermarktklanten met in totaal 88 merken. De winnaar van vorig jaar, Bolletje, werd nu tweede in de Merk van het Jaar verkiezing. Derde werd Nutrilon.
“Koopmans stond de afgelopen jaren al steeds in de top 10 en is nu door een goede ontwikkeling van de merkkracht naar plaats 1 geklommen”, stelt Danny van den Burg van GfK.
Innovaties
Geert-Jan Vorstenbosch, marketing manager Koopmans/Dr. Oetker, is positief verrast en supertrots met de uitverkiezing. “We hebben het afgelopen jaar met veel passie gewerkt aan een flinke reeks innovaties en een nieuwe merkcampagne die de warmte van bakken weet over te brengen.”
Online merkbeleving
Mona ontving de bijzondere prestatie award, dit jaar de prijs voor ‘online merkbeleving’. Mona scoorde het hoogst op het creëren van positieve en betekenisvolle online ervaringen bij de shopper. Milka haalde hier de tweede plaats en Nivea werd derde.
Deelcategorieën
De winnaars in de deelcategorieën:
- Alcoholische dranken: Grolsch
- Non-alcoholische dranken(excl. zuivel): Pickwick
- Zoetwaren, snacks, ontbijtproducten, brood en banket: Bolletje
- Kruidenierswaren overig: Koopmans
- Zuivel, geelvetten en sojaproducten: Mona
- Vers, salades, diepvries en verpakte groenten: Johma
- Persoonlijke verzorging en schoonmaak: Pampers
Lees ook:
- Milka en Mona genomineerd voor online merkbeleving (4 oktober 2016)
- Bolletje Merk van het Jaar 2015 (16 oktober 2015)
- Campina Merk van het Jaar 2014 (31 oktober 2014)
- Hak is Merk van het Jaar 2013 (4 oktober 2013)