
Lidl wil zijn omzet in duurzame producten jaarlijks met 10 procent laten stijgen. Dat schrijft RetailDetail. 'Duurzaam' definieert het bedrijf als voorzien van labels zoals bijvoorbeeld bio, eco, MSC, ASC en Rainforest Alliance. Ook moet de omzet van regionale en lokale producten jaarlijks met 10 procent omhoog.
Minder zout en suiker
Lidl wil de gezondheid van zijn klanten verbeteren door 20% minder zout en suiker aan producten toe te voegen. Dat moet gerealiseerd zijn in 2025, in vergelijking met 2015. Het bedrijf wil vooral scherp zijn op suikerreductie in producten die kinderen lekker vinden. Het terugdringen van zout zal vooral dagelijks gegeten producten betreffen.
Lees ook:
- Bestedingen duurzaam opnieuw omhoog (15 november 2016)
- Lidl uit Liegebeest-verkiezing gehaald (26 september 2016)
- Lidl en Jumbo nemen maatregel minerale oliën (19 augustus 2016)