Nestlé drijft op miljardenmerken

22 februari 2007

VEVEY - Maar liefst 70 procent van de omzet van Nestlé in voeding wordt bepaald door merken met een opbrengst van meer dan een miljard Zwitserse franc (610 miljoen euro).

De merken van Nestlé zijn de voornaamste motor voor de groei van het concern. Dat blijkt uit de toelichting op de jaarcijfers over 2006 die Nestlé donderdag publiceerde.

Nestlé meent dat het succes van veel van de merken toe te schrijven is aan de voedingswaarde van de producten. Andere merken profiteren van de lijnextensies die zich richten op gezondheid.

Producten met wat Nestlé noemt BABs (Branded Active Benefits; functional ingredients die goed zijn voor onder meer hart, botten, immuunsysteem of darmwerking) groeiden met meer dan 20 procent tot bijna 2,44 miljard euro.

Winst
De totale omzet van het concern bedroeg het afgelopen jaar 60,5 miljard euro. De winst bedroeg 5,67 miljard euro. Dat komt neer op een stijging van 13,8 procent ten opzichte van het jaar daarvoor. Nog nooit eerder verdiende Nestlé zoveel geld. Het winstcijfer is ook hoger dan analisten hadden geraamd.

Lees ook:
Cacaoproductie Nestlé naar Callebaut (16 februari 2007)

Nestlé reduceert zout in ontbijtgranen (31 januari 2007)

Kijk in ons nieuwsoverzicht voor:
Alle berichten over Nestlé

Altijd op de hoogte blijven?