Zonnatura en Nina Pierson, founder van SLA en Bedrock, openden 24 januari een nieuwe all day breakfast pop-up in de Amsterdamse Pijp. De pop-up genaamd ‘Sunny’s’ is drie weken lang geopend en serveert de hele dag voedzame biologische Muesli Bowls. De aanleiding is een het onderzoek van Zonnatura waaruit blijkt dat een op de vier Nederlanders niet ontbijt. De pop-up is onderdeel van de nieuwe campagne van Zonnatura, waar Rico Verhoeven het gezicht van is.
Volgens het onderzoek van Zonnatura ontbijt 26,4 procent van de ondervraagden niet. Degene die wel ontbijten doen dit vaak met producten die niet in de Schijf van Vijf passen, zoals witbrood, croissants of beschuit (41,2 procent) en ongezond beleg zoals 40-60+ kaas en vet vleesbeleg (81 procent) of zoet beleg (59,5 procent).
Met Sunny’s wil Zonnatura Nederland van het belang van een goed ontbijt overtuigen. In Sunny’s zijn alleen maar biologische en plantaardige producten te vinden en spelen de nieuwe muesli’s van Zonnatura de hoofdrol. De kleurrijke Muesli Bowls worden opgebouwd met een plantaardige basis zoals amandeldrink met zwarte bonen en cacao, en afgetopt met toppings zoals hennepzaad, kokos, granaatappel en passievrucht. Onder toeziend oog van Nina Pierson zijn de recepten ontwikkeld en hanteert Sunny’s een milieuvriendelijk beleid.
Sunny’s is geopend vanaf 25 januari tot en met 14 februari op de Eerste Sweelinckstraat 20 in de Amsterdamse Pijp, in de buurt van de Albert Cuypstraat. Van 7.30 uur tot en met 17.00 uur (Za en Zo v/a 9.00 uur) kan iedereen terecht voor een all day breakfast. Voor meer informatie, kijk op www.sunnysbreakfastbar.nl.