Plus is voor het derde jaar op rij verkozen tot Meest Verantwoorde Supermarkt van Nederland. Plus behaalde met een gemiddelde van 7,58 de koppositie in het Duurzaamheidsonderzoek van GfK, in opdracht van Foodmagazine.
Het onderzoek
Maatschappelijk verantwoord ondernemen gaat over het imago van supermarkten op het gebied van duurzaamheid. Bijna zesduizend consumenten nemen deel aan het onderzoek. Er zijn zes onderzochte criteria: klanten en maatschappij, gezondheid, duurzame handel, klimaat, lokale betrokkenheid en medewerkers. Het juryrapport zegt: “Vorig jaar werd Plus al een échte allrounder genoemd, omdat de keten in alle onderzochte thema’s in de top vijf stond. Dit jaar pakt de supermarkt voor alle onderdelen een podiumplaats. Voor vier van de zes thema’s behaalt de supermarkt zelfs de eerste plaats: gezondheid, klimaat, lokale betrokkenheid en medewerkers.”
Goed en verantwoord
Eric Leebeek, commercieel directeur en voorzitter van het Greenteam bij Plus: “Als organisatie staan we samen met onze ondernemers en medewerkers midden in de samenleving en zijn we zeer betrokken bij alles wat er in de buurt gebeurt. We bieden een goed, lekker en uitgebreid verantwoord assortiment. En daar blijft het niet bij! Zo sponsoren we allerlei plaatselijke initiatieven, maken we de verpakkingen van onze huismerkproducten kindermarketingvrij en hebben we medewerkers met een afstand tot de arbeidsmarkt in bijna al onze winkels in dienst. Bovendien bezorgen veel ondernemers met elektrische en hybride bezorgwagens en hebben we ervoor gezorgd dat al onze 261 supermarkten klimaatneutraal zijn. Daar zijn we supertrots op. En we gaan door, want er zijn nog tal van verantwoorde stappen te zetten. In 2017 onder andere met veel aandacht voor biologisch.”
Lees ook:
Omzet duurzaam sterk in de lift (24 oktober 2016)
- Plus pakt kinderverpakking aan (19 juli 2016)
- Kleurcodering voor kcal frisdrank Plus (11 mei 2016)
- Food2Smile bij Plus (16 maart 2016)