Producenten mogen Balansdag-logo gebruiken

27 februari 2007

DEN HAAG - Sinds kort kunnen ook producenten van voedingsmiddelen gebruikmaken van het beeldmerk Balansdag van het Voedingscentrum op hun producten.

Daarmee wil het Voedingscentrum de bekendheid van de Balansdag verder vergroten. Wel zijn er voorwaarden aan verbonden.

Zo worden producten die hiervoor worden aangemeld eerst door het Voedingscentrum beoordeeld aan de hand van criteria voor een Balansdag-product.

Ook moeten uitingen met het beeldmerk die de producenten gebruiken inhoudelijk overeenstemmen met de boodschap van het Voedingscentrum.

De Balansdag is in januari 2006 geïntroduceerd. Inmiddels kent 70 procent van de Nederlandse bevolking het beeldmerk. Een derde daarvan gebruikt de Balansdag ook daadwerkelijk.

Aanvraagformulier Beeldmerk Balansdag

Lees ook:
Voedingscentrum komt met balanskookboek (11 juli 2006)

Nederland ‘balanst’ massaal (24 januari 2006)

Voedingscentrum introduceert balansdag (4 januari 2006)

Altijd op de hoogte blijven?