Coca-Cola is in Israël gestart met een Selfie Bottle. Deze halveliterfles heeft onderaan een speciaal ontworpen camera met sensor die automatisch een foto maakt als de fles onder een hoek van 70 graden komt. Zo kun je dus een selfie maken terwijl je uit de fles drinkt.
Dat meldt engineersonline. De coladrinker kan de selfie direct delen op Snapchat, Facebook en Instagram van Coca-Cola, waarin hij of zij zichzelf en anderen tagt. Zo kan de gebruiker aan vrienden en bekenden laten zien welke leuke momenten ze hebben gemist.
De Selfie Bottle is als marketing-gadget geïntroduceerd op de Coca-Cola Summer Love, een groot jaarlijks evenement in Israël. Het is bedacht door reclamebureau Gefen Team in Tel-Aviv.
Verbinden met social media
Coca-Cola Israël speelt met de Selfie Bottle in op een van de snelstgroeiende trends, namelijk het verbinden van producten met social media.
In de VS kwam Cinnamon Toast Crunch vorig jaar met de selfie spoon, een selfiestick met aan de andere kant een lepel, zodat mensen met hun mobieltje een selfie konden maken terwijl ze hun ontbijtgranen aten. Deze lepel is volgens het bedrijf uitverkocht.
In de mode gebruiken ontwerpers embedded elektronica, bijvoorbeeld in de vorm van ingebouwde schermen in e-jurken en e-sneakers.
Maar ook consumenten doen mee aan de 'connect' trend, zoals talrijke bloggers die hun modeaankopen, sportprestaties of bakcreaties via social media met de wereld delen.
Lees ook:
- Coca-Cola verkleurt koele verpakking (3 juni 2016)
- ‘Hypes in sociale media van invloed op volksgezondheid' (21 december 2015)
- Cadbury speelt op de persoon met Facebook (10 juli 2014)
- DSM wint social media-award Food Top 100 (6 mei 2014)
- ‘Foodbedrijven moeten anticiperen op social media’ (27 mei 2013)