NIJMEGEN – Prins Willem-Alexander heeft het nieuwe Europese Heinz Innovatie Centrum in Nijmegen vandaag officieel in gebruik genomen.
In het moderne Innovatiecentrum van HJ Heinz in Europa werken 170 experts vanuit de hele wereld samen met consumenten, klanten en toeleveranciers aan nieuwe ontwikkelingen op het gebied van voeding en verpakkingen voor de Heinz-merken. De bundeling van krachten en kennis moet zorgen voor een impuls op het gebied van innovatie en productkwaliteit.
Smaak van innovatie
Tijdens de Taste of Innovation Tour door het gebouw zijn die locaties bezocht waar voeding wordt bedacht, gemaakt en geproefd. In de testfabriek heeft Willem-Alexanderde eerste fles ketchup gebotteld en aan een persoonlijke smaaktest onderworpen. Ook een Koningssoep, als variant op de klassieke Koninginnesoep, stond op het innovatiemenu.
Met de realisatie van het R&D centrum wil Heinz het groeiperspectief voor haar Europese en oer-Hollandse merken versterken. Het Innovatie Centrum biedt een moderne onderzoek- en ontwikkelomgeving, een microbiologisch lab en een sensorisch centrum voor consumentenpanels.
Het Innovatie Centrum is de grootste R&D faciliteit van Heinz buiten de VS. Het ligt dicht bij de Europese ketchup- en sauzenfabriek (in Elst) en is gevestigd in het hart van de Nederlandse ‘Food & Health Valley’.
Het pand, met de naam 57, is volgens Heinz uniek op het gebied van architectuur, duurzaamheid en techniek. “Het ademt openheid, transparantie en ondernemerschap.”
Lees ook:
- De Ruijter brengt oranjehagel op de markt (20 maart 2013)
- Heinz zoekt talent voor Innovatie Centrum (7 december 2012)