De winst van Heineken over 2015 is gestegen naar bijna 1,9 miljard euro. De omzet steeg met 6,5 procent naar 20,5 miljard. Van de omzet schrijft het concern 1,9 miljard euro toe aan innovatie.
Dat blijkt uit de jaarcijfers die Heineken 10 februari heeft bekendgemaakt.
Innovatie
Heineken stelt dat innovatie inmiddels stevig verankerd in de strategie van de onderneming. Daaronder valt onder meer de promotie van gematigde alcoholconsumptie, de verbetering van de kwaliteit van het tapbier en speciaalbieren. De populariteit van Radler-bier met vruchtensmaken groeit in diverse markten, waaronder Spanje en Polen. De 0,0 procent alcohol-variant is volgens Heineken goed ontvangen door consumenten. Het thuistapsysteem The Sub is inmiddels op vijf markten verkrijgbaar.
Markten
Het verkochte volume lag in 2015 3,5 procent hoger dan een jaar eerder. Heineken spreekt van positieve groei in de regio's Noord- en Zuid-Amerika, Asia Pacific en Europa. In Afrika-Midden Oosten en Oost-Europa ging het minder goed.
Lees ook:
- Heineken lanceert Heineken Extra Vers (16 november 2015)
- Bond-scènes bij scannen Heineken-verpakking (21 september 2015)